I följande inspelade video har jag sammanfattat enligt mitt tycke de bästa stretching rörelserna för maximal rörlighet och mjukhet i muskulatur, leder och ligament.

Foam rolling är en form av självmassage som passar människor i alla åldrar. Man rullar över musklerna delvis för att öka på blodtillförseln men också för att musklerna skall slappna av. Foam rolling passar bra som både pre-workout och post-workout. 

Foam rollern är ett fantastiskt och förmånligt redskap som kompletterar ypperligt gummiband och kettlebell för ett mångsidigt träningspass hemma. 


Hej alla seniordansare! Här hittar ni videomaterial som  ni kan använda hemma samt våra onlinetimmar.

Teacher Gunilla Cavonius

I träningspass två fokuserar vi på pulshöjande rörelser som även tränar styrka. Träningspass två är tidsmässigt kortare än del ett och tanken är att utföra passet med kortare vila mellan rörelserna för att upprätthålla intensiteten.

Träningspass ett och två kompletterar varandra och kan utföras tur vis flera gånger per vecka.

Med hjälp av funktionell träning skapar vi en funktionell kropp som orkar med vardagens fysiska utmaningar. Funktionell träning siktar på att öka på människans välmående. Betoningen ligger på muskelkondition, balans, koordination samt på mobilitet och rörlighet i muskulaturen.